8 трендів для е-комерції в 2018

Матеріал з аналітичного звіту «Top 8 eCommerce Marketplace Trends in 2018» є цікавим для всіх, хто працює в е-комерції й дуже близький до нас в TakeUp з точки зору маркетплейс. Надаємо скорочений переклад цього звіту.

 

Trend #1 – Маркетплейси стають гіпер-локальними & гіпер-вертикальними

Вертикальні маркетплейси (в рамках однієї галузі) будуть і надалі зростати, але вони будуть гіпер-вертикальними та гіпер-локальними. Ці вертикальні типи маркетплейсів стануть ще більш вузькими й таргетованими на клієнтських групах, які вони обслуговують. Часто в таких випадках модель не є новою, але копією вже відомого існуючого гравця. Візьміть для прикладу Staymarta, що де-факто копіює модель Airbnb, але для людей, що мають християнське коріння. Або Go-Jek який є копією Uber, але тільки для Індонезії. Ця гіпер-локалізаціія та гіпер-ветикалізація буде успішною якщо вона дозволяє новим провайдерам обслуговувати клієнтів краще й відповідно до їх потреб.

 

Trend #2 – Краще з обох світів – моделей маркетплейсів оnline & offline

В той час як всі офлайн ритейлери вибудовують свою присутність онлайн, онлайн маркетплейси розглядають важливість інвестицій в дистрибуційні хаби та в фізичну присутність – саме для того, щоб покращити клієнтський досвід. Як приклад, погляньте на маркетплейс Arcadier, який через програму Exzbit дозволяє переносити живі (офлайн) івенти як виставки в онлайн.

 

Trend #3 – Прорив в традиційних бізнесах посередників

Онлайн маркетплейси розірвали майже кожну форму традиційних бізнесів через усунення посередників. Побутова техніка є лідером в онлайн продажах, але в інших секторах як готельний бізнес чи транспорт, без людей дуже важко обійтись й запропонувати щось цінне для кращого досвіду. Все ж, маркетплейси проникають сьогодні всюди. Останніми бастіонами були сільське господарство та фінансові послуги. Це означає також зміну ролей для традиційних оптовиків. Їх роль буде змінюватись – від звичайної закупівлі та дистрибуції, – до надання нових цінних сервісів.

 

Trend #4 – Штучний інтелект & Машинне навчання будуть покращувати довіру

Все більше й більше екосистем маркетплейсів буде використовувати штучний інтелект (Ш.І.) та машинне навчання для того, щоб надати точний та в реальному часі фідбек по функціям, що покращують довіру на маркетплейсі. Наприклад, CashShield  вже використовує машинне навчання та пасивну біометрчну аналітику, щоб повністю автоматизувати процес виявлення підробок.

 

Trend #5 – Маркетплейс стає інструментом для самих широких кругів стейкхолдерів

Крім виключно комерційної привабливості, онлайн маркетплейси визнаються як інструмент для пошуку та росту ефективності для різних кругів – урядових структур, шкіл та різноманітних спільнот. Справжня цінність маркетплейсу  – в його корисності. Й оскільки е-комерція рухається в напрямку маркетплейсів, важливо пам’ятати, що роль останніх може бути значно ширшою крім комерції. Наприклад, це може бути цілі по формуванню нових спільнот, нові можливості комунікацій та виявлення думок.

 

Trend #6 – Навколо маркетплейсів будуть виникати нові бізнеси

Зростання Sharing Economy поширюється по всьому світові й люди стають одночасно покупцями та продавцями серсів. Одна з головних проблем продавців при цьому – як здійснювати щоденний менеджмент. Наприклад, власник квартири, що зареєстрований на Airbnb може не мати часу чи енергії щоб узгоджувати щоразу оренду на 1-3 дні. Багато є також жахливих історій про пошкодження житла, що потребує потім вияснень та «розбірок». І все частіше саме маркетплейси забезпечують страхування та захист потенційних продавців. Вже  можна констатувати, що попит на подібні додаткові сервіси від маркетплейс буде тільки зростати.

Ми віримо, що цей попит буде народжувати нові стартапи в сфері послуг.

 

Trend #7 – Нові моделі контактів рівних (peer-to-peer) будуть розривати «agency-based” моделі 

Хоча маркетплейси надають ринкову інформацію для кожного і роблять це зручно й швидко, часто це просто результат традиційних шляхів роботи. Тобто, адаптація онлайн маркетплейсів тільки збільшує розповсюдження традиційних практик ведення бізнесу. Наприклад, в автомобільній індустрії агенти з продажу секенд-хенд автівок в Сінгапурі користуються онлайн платформою як SGcarmart — й таких прикладів багато, наприклад, в нерухомості. Тобто, агенти просто виставляють свою пропозицію в онлайн й отримують свої комісійні.

Нові макретплейси усувають посередників й дозволяють вести взаємодію напряму (peer-to-peer interactions). Нові моделі гостро ставлять питання про ролі посередників – як щодо прозорості цін та інформації, так і інших сервісів – й знищують при цьому старі моделі.

Наприклад, сінгапруський Carro – це маркетплейс, що дозволяє власникам авто напряму виставляти свої автівки в продаж, одночасно пропонуючи релевантні сервіси як оцінка машини, фінансування – й це значно відрізняється від попередника як SGcarmart. Подібним чином, платформи як DirectHome та Krib дозволяють потенційним покупцям та орендаторам здійснювати угоди напряму з власниками житла.

 

Trend #8 – в гонці В2В – В2С будуть домінувати B2B маркетплейси

Гарячі дебати про майбутнє е-комерції в B2C та в В2B йдуть і до цього часу. Звісно, легше зробити пропозицію в В2С, ніж в В2В. Але в термінах обсягів ринку, B2B е-комерція значно випереджає В2С. eMarketer вірить що в 2020, світові ринки е-торгівлі B2C будуть на рівні $4 трильйонів, тоді як Forbes  оцінює B2B eCommerce в $6.7 трильйона.

Поява В2В маркетплейсів, як Alibaba та Global Sources повністю змінили уявлення про ведення торгівлі в В2В. Відтоді ми бачимо появу таких платформ як Amazon for Business та TradeKey. Зявляються багато спеціалізованих В2В маркетплейсів, що обслуговують власні галузі, як сервіси

LeNewBlack для індустрії моди, тоді як ePorta – це виключно B2B маркетплейс для меблів, а Excess Inventory Guru фокусується на сировині та напівфабрикатах.

 

Який би не був ваш маркетплей, не забувайте, що в кінці процесів йде доставка товару. Тому інтегруйте TakeUp в вашу систему. Наш маленький маркетплейс, – як сервіс доставки, – інтегрований в більший – ваш, – виглядатиме дуже сучасно й, головне, ефективно.

 

Джерело: Top 8 eCommerce Marketplace Trends in 2018