Що таке «маркетплейс»

Ви знаходитесь на сайті, який представляє собою категорію продуктів «маркетплейс» (від англ. – marketplace). Але що таке маркетплейс? Які його переваги для користувачів по відношенню до звичайних е-майданчиків та інтернет-магазинів? Давайте розберемось.

Не ми перші хто це робить, тому скористуємось матеріалами, що вже є в інтернеті. Українська вікіпедія каже, що маркетплейси – це «посередники між продавцями та покупцями в e-commerce». Англійською це звучить дещо по-іншому. В перекладі це – «різновид е-комерції, де інформація про продукт або сервіс надається чисельними третіми сторонами, тоді як самі транзакції здійснюються маркетплейс оператором». Здається, таке визначення більш грунтовне, чи не так?

Якщо спрощувати це визначення, то маркетплейс – це місце в онлайн, де чисельні покупці бачать чисельних постачальників, самі домовляються та здійснюють покупки. І завдяки умовам та середовищу, де вони мають змогу зустрітись. «Базар, корочє»? – Ну, майже 😊. Цивілізований та зі своїми правилами – власне, які і пропонує сервіс. Одне з важливих правил сервісу – на відміну від «офлайн базару», ваш вибір та ваша угода з постачальником є завжди та повністю конфіденційною.

Власне, сервіси маркетплейс  бувають дуже різними. Rademade дає 4 види класифікації  маркетплейсів – по

  • по типу участників (С2С, B2C, B2B)
  • по продуктам (goods, services,  etc.)
  • по виду кінцевих комуникацій (online commerce, O2O)

по способам монетизації (продажа трафіка, лідів, реклами, доп. послуг тощо)

Джерело

Наприклад, Bla-Bla-car – це типовий сервіс в категорії С2С (consumer-to-consumer, – споживач до споживача). Amazon – радше В2С, – виробники продуктів продають тут свої товари широким категоріям кінцевих споживачів. А в сервісі Alibaba можна знайти та замовити навіть обладнання для заводів (Business-to-business, B2B).

Які загальні переваги маркетплейс? Частіше всього називають наступні

  1. Загальні переваги для бізнесу
    • В маркетплейс ви бачити більше можливостей-опцій для вибору та ведення бізенсу
    • Маркетплейс пропонує більшу прозорість та контроль над процесами закупівлі – доступність товару чи послуги, ціну тощо – видно відразу

 

  1. Переваги для покупців
    • Завжди свіжа інформація про ціну та доступність дозволяє забезпечити кращий вибір
    • Маркетплейс – це зручний спосіб порівняння цін та продуктів з єдиного джерела, в порівнянні з методом індивідуальних відносин з кожним постачальником
    • Рівень довіри до постачальників є високим, позаяк умови маркетплейсу направлені на те, щоб завжди надавати зворотній зв’язок за отриману послугу та оцінювати якість

 

  1. Переваги для продавців
    • Ви отримуєте постійні нові замовлення – як від існуючих, так і від нових клієнтів
    • Маркетплейс – новий, додатковий канал як просування, так і продажу
    • Маркетплейс знижує вартість вашого маркетингу
    • В міжнародній торгівлі маркетплейс може пропонувати нові шляхи експорту

Чи має ці переваги TakeUp?

Звісно так. Ми є типовим ‘Uber-like delivery service’. Яких вже багато у світі, але ще дуже мало в Україні.

Що це означає? Наприклад, якщо ви торгівельний заклад, який здійснює замовлення за певною адресою, ви маєте наступні переваги

  • Uber-like (подібно до Uber) – після вибору свого кур’єра ви бачите як він рухається по маршруту. Ця опція трекингу (відстеження) дозволяє вам краще контролювати час прибуття товару.
  • Delivery service – сервіс спеціалізується виключно на доставці товарів та документів. А отже, ви завжди маєте чималий вибір кур’єрів що доступні для доставки.
  • Крім, цього ви легко можете інтегрувати TakeUp у вашу власну систему й таким чином, завжди мати більш інтегрований власний сервіс для ваших клієнтів.

Отже, пробуйте й відкривайте для себе нові можливості marketplace.