ПРОСУВАННЯ ЛОКАЛЬНОГО БІЗНЕСУ: ЯК ОТРИМУВАТИ БІЛЬШЕ КЛІЄНТІВ У СВОЄМУ МІСТІ

Стаття з блогу Ag Marketing Team.

Я напевно вас здивую, але часом просування сайтів в регіонах і під конкретні міста може виявитися навіть більш складним завданням, ніж розкрутка проектів на рівні країни. Іноді навіть хороші фахівці не зовсім розуміють, з якого боку до цього підступитися. 

У регіонах менший обсяг потенційного трафіку, менший вибір сайтів для розміщення і конкуренція за потенційного клієнта може виявитися вище, тому що сама клієнтська база обмежена. Ситуація ще більше ускладнюється, якщо ви відкриваєте бізнес в ніші, в якій вже є гравці з багаторічною історією і розкрученим брендом.

Втім, все не так складно як може здатися на перший погляд. Просто просування локального бізнесу в Інтернеті вимагає трохи іншого підходу. І якщо все зробити правильно, за допомогою інструментів інтернет-маркетингу ви можете стати одним із лідерів в своєму регіоні.

А тепер давайте розберемося як саме цього досягти.

Реєстрація в Google Мій Бізнес
Це дуже корисний для малого бізнесу сервіс, який, до того ж, абсолютно безкоштовний для використання. З його допомогою можна отримати більше клієнтів в своєму місті за рахунок збільшення видимості в локальному пошуку: після реєстрації ви зможете додати адресу свого офісу/виробництва на Карти Google, і виводити інформацію про компанію під час пошуку локальними і брендовими запитами.

Локальна реклама в Google AdWords
Контекстна реклама явно не відноситься до дешевих методів просування, але зазвичай добре себе показує в плані ефективності. Плюс її використання для просування регіонального бізнесу в тому, що рівень конкуренції тут зазвичай набагато нижче, що впливає і на ціну кліка. Адже вартість оплати за перехід в Google AdWords формується на основі аукціонної моделі.

Також, можна запускати рекламні кампанії через Google Mій Бізнес, просуваючи свою компанію на Картах Google. Такі оголошення показуються користувачам в результатах пошуку і у вигляді особливих відміток на картах, що привертає увагу цільової аудиторії.

Локальна реклама в Facebook/Instagram
У Facebook є два основних способи використання реклами для просування локального бізнесу:

  • таргетинг за місцем розташування (місто або область);
  • просування місцевої компанії.

Почати показ оголошень можна через рекламний кабінет в Facebook або ж, у другому випадку, просто натиснути на відповідну кнопочку у вкладці “Інформація”, в правій колонці сторінки компанії.

У плані конверсій, особливо якщо мова йде про сайти послуг, реклама в соціальних мережах зазвичай програє Google AdWords. Але якщо ваша мета – формування спільноти і зростання впізнаваності бренду, то це незамінний інструмент.

Розміщення постів в спільнотах
Крім таргетованої реклами за рахунок офіційних інструментів самої соціальної мережі, ви можете піти далі, і купити платне розміщення постів безпосередньо у власників регіональних спільнот в Facebook. Багато з них мають велике охоплення і включають десятки тисяч учасників.

У підсумку, це може виявитися навіть дешевше, ніж таргет, а ефект буде кращим. Головне – діяти акуратно, тому що користувачі зазвичай не люблять агресивну рекламу, і можуть відреагувати на неї негативно.

Знайти тематичні сторінки і групи для розміщення реклами можна через пошук за назвою міста в Facebook, після чого просто перейти в результати на відповідну вкладку.

Реєстрація в бізнес-каталогах
Найбільш поширений тип таких ресурсів – каталоги підприємств на базі міських порталів, а також різного роду агрегатори послуг. Наприклад, на одному з міських порталів Львова – 032.ua – є розділ “Довідник”, в якому розміщується інформація про підприємства міста.

Зручна категоризація дозволяє швидко знайти потрібне підприємство потенційному клієнту, а власник бізнесу може вказати детальну інформацію про свої послуги, ціну, додати фото офісу/виробництва і виконаних робіт.

Крім таких загальнотематичних каталогів, є багато нішевих, а також агрегаторів послуг. Наприклад, сайти з пропозицією послуг репетиторів, агрегатори стоматологічних клінік, агрегатори автошкіл і т. д.

Перевага їх використання в тому, що створюючи сторінку компанії на кожному з таких сайтів, ви отримуєте додаткову точку контакту з потенційними клієнтами у видачі.

Розміщення публікацій в ЗМІ
Кількість ЗМІ на рівні одного міста або регіону, завжди обмежена. Але у них є регіональна аудиторія, що нам якраз і потрібно. Планомірне і регулярне розміщення публікацій про свій бізнес на таких майданчиках, дозволяє отримати цілий ряд важливих переваг:

  • зростання впізнаваності бренду;
  • переходи за посиланнями на основний сайт;
  • залучення нових клієнтів;
  • зростання авторитетності сайту в органічному пошуку.

У разі системної роботи із засобами масової інформації, позитивний ефект можна буде побачити як у короткостроковій, так і в довгостроковій перспективі. Щодо тієї ж авторитетності в пошуку, це важливий момент для будь-якого сайту, тому що зростання позицій за цінними для бізнесу запитами призводить до зростання трафіку та продажів.

І ще один бонус, який забезпечує такий метод просування – збільшення авторитету самої компанії, що спрощує продаж товарів і послуг. Люди не хочуть ризикувати, і їм куди простіше за необхідності отримати певний продукт звернутися до більш відомого продавця.

Реклама на форумах
Незважаючи на зростання популярності соціальних мереж, тематичні форуми залишаються цінним джерелом якісної аудиторії за рахунок сформованої спільноти. Багато з них мають відвідуваність на рівні великих медіа, що дозволяє використовувати їх в якості одного з перспективних напрямків для розкрутки бізнесу, в тому числі і локального.

Для яких видів бізнесу це актуально
В першу чергу, на локальне SEO варто звернути увагу власникам такого бізнесу як салони краси, медичні клініки, ресторани і кафе, майстерні з ремонту техніки, автомайстерні, меблеві салони тощо. Загалом, це важливо для всіх, чия аудиторія переважно обмежена конкретним місцем. А також тих, кого шукають за геозалежним запитом, наприклад “готель у Львові” та інших.

Фактично, локальне просування актуально для будь-якого підприємця. Але, з деякими застереженнями. По-перше, не всі методи працюють однаково добре і для продажу товарів, і для продажу послуг. По-друге, деякі з них спрямовані переважно на підвищення впізнаваності бренду і формування аудиторії, тому продажів як таких можуть не генерувати взагалі.

З урахуванням вищезазначеного, потрібно просто чітко розуміти який інструмент для вирішення якої конкретної задачі використовувати. І тоді ефективне просування в локальному пошуку, зможе відкрити для вас шлях до лідерства в ніші.