Ритейл майбутнього – інноваційні тренди на 2019
Slider

Більшість інновацій в вітчизняному ритейлі йдуть з ринків розвинених країн. Тому, «що там – у них» – треба знати кожному ритейлеру, особливо коли ритм цих інновацій прискорюється. Для аналізу тенденцій на 2019 ми вибрали звіт «Retail of the Future: The Most Innovative Trends for The New Year», що вийшов в листопаді в агентстві «LS Retail». Отже, які головні тенденції?

1. Менші розміри, розмивання меж, тимчасові магазини
Slider

Розмивання меж

Різниця між секторами ритейлу та інших торгівельних секторів стає розмитою. Аптеки сьогодні продають все від свічок й до освіжаючих напоїв, традиційні ритейлери як «Nordstorm» або «Armani» відчиняють ресторани та кафе, мебельний виробник-продавець «Shinola» хоче відкрити мережу своїх готелів. Чому визнані ритейлери це роблять? Перш за все, щоб довше утримати своїх клієнтів в шаленому конкуретному оточенні. В майбутньому, ми передбачаємо крос-галузеві експерименти повсюдно.

«Emporio Armani Caffè» в Парижі

Прямі продажі

Прямі продажі зростають. Подивіться як «Google Shopping» пропонує вже мільярди продуктів; погляньте на шалені темпи розвитку маркетплейсів (від «Etsy» до «eBay», «Craigslist» та швидкзростаючий «Amazon Marketplace») тощо. Прямі продажі – це розумний хід від виробників. Відтепер вони можуть напряму встановлювати відносини з клієнтами й збирати про них дані. Але водночас – це жахлива новина для ритейлерів. Між тим, зауважте, що про зникнення «посередників» між виробниками та споживачами мова йде 2 десятиліття – але ритейл ще є 😊

Відео для початківців «Як продавати на Аmazon»

Менший формат

Менший формат магазинів є одним з головним трендів в останні роки – багато великих оптовиків та маркетів переходять на нього. В наступні роки ми побачимо ще більше гігантів, що стають меншими й займають маленькі ніші. По мірі того як зростає е-торгівля, ритейлери не можуть конкурувати з онлайн магазинами, де є величезний вибір. Тому вибір тільки один – спеціалізація. Традиційні магазини мають пристосовуватись до ритму дуже зайнятих робітників, хто не має навіть пів-години ходити про проходам гіпермаркетів в пошуках чогось.

Тимчасові магазини

Другий вихід «Аmazon» в офлайн торгівлю відбувся в форматі малесеньких «спливаючих» (Pop Up) магазинів. Це не випадковість – формат Pop Up стає стійким трендом. В Європі великі бренди роздрібної торгівлі як «Lidl», «Tesco», «IKEA» відкрили Pop Up ресторани. Глобально, чисті онлайн гравців запускають тимчасові магазини щоб мати контакт зі своєю аудиторією та будувати обізнаність з брендом зі специфічними клієнтськими групами. Навіть High-End бренд як «Tesla» відкрив свої Pop Up шоуруми.

Концепт «Tesla Pop Up Showroom»

Ми не сумніваємось, що ритейл завжди буде! Але це будуть інші ритейлери. В то час, як споживачі в 2 кліки вибирають те, що їм необхідно, а виробники йдуть напряму до них, ритейлерам залишається тільки одне – бути несподіваними та іншими! Диференціація стане ключовою стратегією для ритейлерів в наступні роки.

2. Досвід, що запам’ятовується
Slider

Управління клієнтським досвідом – є однією з головних стратегій успіх останнього десятиліття. І тим більше – для торгівлі. Сьогодні ритейлери намагаються покращити досвід таким чином, щоб це не можна було продублювати в онлайн.

Розважати – часто і всюди!

Тренд перетворення торгівельних майданчиків на центри розваг – не зовсім новий. Але в епоху е-торгівлі його значення тільки зростає й прикладів навколо все більше. «Tiger» відкрив ігрове кафе, магазин «Macy» завів в себе танцювальні вечірки, інші відкривають курси по фітнесу і так далі. Ми чітко бачимо майбутні зміни – магазини будуть в конкурувати за час людей з музеями, концертними холами, ресторанами, стадіонами, і зрештою – з соціальними медіа.

В Україні emozzi.ua пропонує сотні послуг та товарів, упакованих в «емоції». На Новий 2019 рік цей інтернет-магазин пропонує майже 600 таких одиниць в якості подарунків своїм близьким та друзям. Від різновидів масажу, до подорожей на квадроциклах чи літаках, й безперечно – гастрономічні тури, – вибір величезний. І це все – про чудовий досвід та яскраві емоції. Хоча зрозуміло, що всі послуги надає той самий ритейл.

Бути завжди в тренді!

Коли е-торгівля зростає, фізичні магазини стають місцем для першочергового отримання досвіду продукту. Наприклад, Samsung 837 відкрив свій магазин в Нью-Йорку виключно в цілях навчання: відвідувачі могли гратись з останніми продуктами, але не мали змоги їх купити! «Майбутнє – це не класичний ритейл, це – досвід!» – каже керівництво магазину. Таких прикладів все більше, – подивіться що робить Google зі своїми магазинами. Вони відкрили майданчики, де люди можуть дізнатись про майбутнє технологічних гаджетів, – від шоломів VR й до розумних побутових пристроїв. Ви можете їх спробувати, задати питання, але якщо ви захочете що небудь купити, ви маєте надати свій телефон та контакти в онлайн.

Головне – це ваш персонал!

Надавати кращий досвід без персоналу – дуже важко. При всій дигіталізації та автоматизації, що панує всюди, головне – це люди. Щоб утримувати та вирощувати таланти в продажах, передові ритейлери вже інвестують в наступні напрямки:

  • Залучення персоналу до цінностей бренду.
  • Постійне навчання впродовж розвитку карьєри.
  • Оснащення персоналу технологіями, що допомагають їм надавати клієнтам швидкий, гнучкий та надихаючий досвід, який вони очікують.

Клієнто-центричні бренди вже надають своєму персоналу потужні мобільні пристрої, які дозволяють їм краще обслуговувати клієнтів й швидко закривати продажі, надаючи вичерпну інформацію про продукти та відповідні до потреб рекомендації.

Ритейлери мають добре засвоїти, що люди не потребують продуктів (їх валом і всюди) – люди потребують кращого досвіду. Експерти ринку кажуть з цього приводу – «В 2020 році досвід буде важливіший за продукт чи ціну… Ніхто не потребує продукту як такого. Люди потребують відповідей на питання чому і як ви продаєте те, що ви продаєте». Переможцями в війнах ритейлу будуть ті, хто пропонує більш гостинну атмосферу, кваліфікований персонал, а також розваги – й все це навколо, якісних та доступних за ціною продуктів, звичайно.

3. Нова реальність
Slider

Ви вже напевне чули про ці 2 терміни – Віртуальна реальність – VR (Virtual Reality), та Додана реальність – AR (Augmented Reality). Різниця між ними в тому, що VR створює через комп’ютерні моделі виключно уявний світ, а AR – доповнює існуючий. Ритейлери вже почали використовувати ці технології занурення в своїх практиках. Наприклад, ми бачимо експерименти, коли в реальному дзеркалі кабінки для примірювання з’являються опції іншого вибору, а також акційні пропозиції. Або на вході в маркет, ви можете проходити «через коридори, що надихають» де виставлені хіти продажу – звісно, все це у віртуальному вигляді. Є вже також «цифрові столи», є інтерактивні моделі для вибору авто тощо.

Автовиробник Fiat розробив застосунок, що дозволяє вам самим робити дизайн ідеального авто, який ви хочете, в 3D інтерактивній моделі. Це є чудовий інструмент залучення для дилерів автосалонів, які можуть відтепер покаазти масу різних опцій без їх реальної наявності. Магазин Macy’s створив VR-образ їхнього магазину в Нью-Йорку виключно для користувачів китайської мережі Alibaba. Є тільки 1 день (11 листопада), коли відвідувачі можуть зайти в віртуальний магазин через відповідний застосунок й мати супер-знижки на тисячі товарів.

AR та VR – це не далеке майбутнє. Агенство Gartner прогнозує, що вже в 2020 100 млн споживачів будуть купувати товари за допомогою доданої реальності. В найближчі роки AR та VR стануть такими ж розповсюдженими, як смартфони сьогодні. Тому ритейлери вже сьогодні мають думати, як брати ці технології занурення в свій арсенал інструментів залучення.

До речі, чи знаєте ви що Україна впевнено тримає 3-ю позицію по кількості кращих розробників VR/AR в світі? Ось приклад VR-застосунку для покращення досвіду споживача при виборі авто від харківської компанії Boost-VR.

Тому не вагайтесь скористатись послугами наших розробників. Якщо вас цікавить більше ця тема – звертайтесь до нас за адресою info@takeup.com.ua.

4. Гаджети навколо нас
Slider

Mobile First, Cloud First

Мобільні та хмарні технології – вже давно навколо нас. Кількість смартфонів в 2020 досягне позначки в 6.1 мільярд людей, тобто смартфони та планшети стають головним засобом комунікацій з брендами. В 2020 ми також очікуємо 21 мільярд з’єднаних між собою пристроїв через Інтернет (IoT, – Internet of Things). Хмарні застосунки вже допомагають ритейлу мати доступ до останніх хайтек сервісів – від моніторингу точок продажу й до інструментів продажу. Більше проривних ІТ-можливостей буде доступно тільки в хмарному середовищі, і це змусить консервативні організації швидше рухатись до хмари», – каже Yefim V. Natis, віце-президент провідної консалтингової компанії Gartner Research.

Наша перша версія продукту TakeUp вийшла саме для мобільних версій, – одночасно для Android та iPhone. При цьому ми орієнтувались на тренд росту мобільних користувачів.

Цифрові предмети для носіння

Від одягу, що є бездротовим зарядним пристрієм для вашого телефону – й до розумних контактних лінз, технологічні гаджети сьогодні є дуже прихованими всередині аксесуарів, якими ми користуємось. В 2021 майже кожен третій американець буде мати цифрові предмети для носіння (Wearables). Від контролю їжі й догляду за домашніми улюбленцями, нагадуванням про зустрічі тощо – перелік буде тільки зростати.

Як і в попередніх прикладах, українські розробники пропонують вже чимало гаджетів для масового споживача. Подивіться портфоліо Київського інкубатора, хабу інтернету речей – тут є рюкзаки з світодіодними панелями позаду, що передають ваш настрій, гаджети, що перетворюють ваш голос в текст, розумні гантелі, зручні тестери для контролю продуктів тощо.


Pix (рюкзаки, що передають настрій)

Штучний інтелект

Від рекомендацій щодо фільмів до розумних асистентів як Microsoft Cortana чи Amazon’s Alexa, штучний інтелект змінює шлях як ми купуємо товари – й це відкриває цілий світ нових можливостей для ритейлу. Всередині магазинів, штучний інтелект (Ш.І.) може допомагати в продажах як віртуальний асистент, щоб зробити вибір для замовника більш індивідуальним – подібно як це відбувається в е-комерції. В онлайн та е-торгівлі, Ш.І. вже використовується для багатьох завдань – від пошуку подібних на фото товарів, оптимізації контенту відповідно поведінці клієнта, й до автоматизації клієнтського сервісу у вигляді чатботів. Чатботи – особливо цікаві, позаяк вони доказують своє право бути чудовим інстурментом для створення позитивного клієнтського досвіду й промоції бренду. Ці можливості є справді великими – недавнє опитування SONAR™ показало, що мілінеали при вирішення якихось питань воліють говорити краще з чатботом, ніж з реальною персоною.

Технології – всюди! Переможці ритейлу використовують чисельні технології як інтегральну частину клієнтського досвіду для підтримки персональності свого бренду й для того, щоб спростити закупівельний шлях споживача.

5. Турбота про клієнта
Slider

Кращі статки – більше вимог до вибору. Й хоча справжня цінність продуктів та їх якість все ще важлива для вибору, споживачі все більше вибирають тих ритейлерів, чиї світоглядні цінності повністю співпадають з їхніми. І цей тренд стає глобальним:

  • Здорова їжа – для себе та для планети: магазини якісних продуктів, що пропонують органічну продукцію сьогодні ростуть як гриби в Китаї, що явно контрастує з індустріалізованими традиційними підходами.
  • Оренда замість купівлі: від таксі й до оплати квартири на відпустку – шерингова економіка зростає тому, що надає більше можливостей. «Навіщо купувати, якщо можна орендувати?» - це питання особливо актуальне для молодого покоління споживачів.
  • Повна прозорість розрахунків: сучасні споживачі дуже недовірливі щодо методів та мотивів корпорацій. Тому вимоги до чесних та прозорих відносин зростають. Бренди як Everlane показують всю вартість елментів вздовж свого ланцюжка постачань та яким чином вони роблять загальну вартість більш доступною. Такі бренди є дуже популярними завдяки їх відкритості.

В наступні роки ми побачимо більше прикладів успішних ритейлерів, що пропонують чесний та відповідальні підходи до стосунків зі споживачами, які вміють комунікувати щиро та відкрито.

6. «Я хочу це просто зараз»
Slider

Забудьте про старі часи, коли ви мали чекати довгі години щоб прослухати улюблену пісню по радіо.

Побачив – купив!

Соціальні мережі значно сприяють росту попиту. Люди користуються ними щоб взаємодіяти з брендом, бачити рекламу, читати коментарі, перевіряти огляди продуктів, й безпосередньо відразу купувати. Загальний тренд покупок через соц мережі буде зростати повсюдно у світі.

Просто клікни

Шопінг може бути веселим. Але для деяких продуктів, кращий досвід полягає в тому, щоб максимально скоротити його час. Для повторного замовлення має бути достатньо одного кліку. Amazon Dash – це «кнопка» wi-fi, що дозволяє людям повторно замовити товар одним кліком. «Продукти широкого вжитку як пральні порошки, паперові рушнички або їжа для тварин не мають потреби в сильному залученні – все має бути дуже швидко та просто», – каже директор Amazon Dash, Амір Пелег (Amir Peleg). Коли програма стратувала в ній було тільки 18 брендів, сьогодні – вже 150.

Український стартап Ліки24 за лічені місяці здобув прихильність сотень аптек й здобув більше 100 тис. клієнтів. Ідея дуже проста – одним кліком ви знаходите необхідні вам ліки, які завжди будуть дешевші ніж в аптеці поруч, і які фірма вам доставить просто додому.

Доставка – в пакеті!

Пару років тому онлайн покупці мали чекати тиждень або два, поки їх товар прибуде. Сьогодні – завдяки Amazon, нормою є доставка за 1 день. Ми стали багато більш нетерплячими й новий рівень очікування – це кілька годин. Тому для ритейлерів швидка доставка та трекинг продукту стають обов’язковими функціями бізнесу й досконалість в їх реалізації все зростає.

Зверніть увагу що функції TakeUp повністю відповідають цим вимогам – наш продукт розроблений для доставки впродовж кількох годин й має вбудований трекинг пересування кур’єра.

Терплячість – сьогодні вже не належить до людських чеснот. В майбутньому переможцями ритейлу будуть ті компанії, хто максимізує для людей зручність та мінімізує їх час проходження закупівель чи очікування доставки.

7. Колаборативність та персоналізація
Slider

Масове виробництво втратило свої принади. Сьогодні люди хочуть купувати продукти, що максимально враховують їх індивідуальні потреби. Отже, ключ до успіху – це персоналізація.

Зроблено для вас

Попит на продукти ручної роботи зростає повсюдно й малоймовірно, що він буде падати в наступні роки. Споживачі все більше цінять аутентичність. Подумайте про маркетплейси виробів ручної роботи, про майстер-класи, що проводяться просто в магазинах, про опції 3D-друку як це вже зробив Adidas, тощо. Все це ознаки та можливості для персоналізації й під конкретного споживача.

Командна робота

Але як розробити чудовий, новий продукт, що задовольняє потреби людей? Звісно – тільки в кооперації зі споживачами. Краудсоурсинг – як спільне створення нових продуктів набирає темпів повсюдно. Зростає також колаборація зі стартапами «створіть це самі» (create-it-yourself). Візьміть для прикладу Shoes of Prey – це компанія, що дозволяє своїм клієнтам самим робити дизайн своїх каблуків в онлайн, ще до того, як вони зявляться на полці магазину.

Розробки за допомогою даних

Інтернет речей стає звичайним явищем, й раптом в якийсь день предмети починають обмінюватись інформацією між собою – в тому числі, про те, як вони використовуються! Це означає нові інсайти в поведінку споживача та його преференції. Уявіть собі, що це доступно для ритейлерів. Вже сьогодні Амазон збирає та аналізує дані з того, як споживачі шукають та купують на сайті. Але завтра персоналізація значно буде залежати від неявних даних – інформації, що люди не надають безпосередньо ритейлеру, але яка може бути проаналізована з інших методів, в тому числі через використання розумних продуктів.

Переможцями цього року будуть ті ритейлери, хто вміє слухати своїх клієнтів та створювати спільні продукти. В наступні роки персоналізація буде все ще модним словом. Але все більше дані високої якості, релевантна інформація будуть наповнювати його змістом.

Не найсильніший – але найбільш адаптований

Вибирайте ваш шлях та дійте

В той час, коли драматичних змін зазнають клієнти, ритейлери мають адаптуватись й змінити власну шкіру – або зникнути. Успіх повністю залежить від здатності ритейлерів пропонувати клієнтам персоналізований, безперешкодний досвід покупки товару – в надихаючому середовищі, й де люди воліють провести свій час. Передові ритейлери будуть концентрувати свої зусилля на впровадженні технології, яка очаровує клієнтів й допомагає персоналу робити покупки з кращими враженнями. Грунтовна інтеграція ІТ-технологій, аналітики та соціальних медіа буде головним фактором, щоб пропонувати такі персоналізовані сервіси, що значно підіймають рівень залучення клієнтів. Щоб виграти в майбутньому, починайте діяти вже.

Публікацію підготовлено за матеріалами: LSRetail.com